Dubbel förlust!

Så förlora Juventus sin viktiga borta match och det var absolut inte vad jag hade förväntat mig. Jag trodde verkligen på att det skulle sluta 1-1, precis som jag skrev i mitt förra inlägg. Nu är det mycket mer press på dom hemma och det lär bli hårt. Haha och vem kunde tro att Real Madrid skulle förlora sin hemma match, helt otroligt vad fel det gick. Men så är det i fotbollsvärlden, allt kan hända..preecis ALLT!
Vem hade tippat på denna match??

Över till det viktiga...

Spelandet och oddsandet är något vanligt i dagens samhälle bland ungdomar.
Hur ska man se på det?
Ungdomarna blir allt mer spelberoende och därmed drabbar sig själv i grova skulder och massa annat trubbel. Samhället borde se på det här som ettt riktigt allvarligt problem, men istället så blir det bara allt fler spelmöjligheter för dessa stackars människor. Det är som att lägga framför ett barn en godis påse men i påsen finns det inte bara godis utan också kokain!!!!
Har man väl hamnat i spelvanan så blir det svårt att sluta precis lika svårt som att sluta med droger.
Pengar är något som människan lätt förälskas i och det kan leda till att man bara vill ha mer, fast man redan har tillräckligt nog. Till slut har man hamnat i en ond cirkel och skadat sig själv och sin omgivning. Man försöker fixa fram pengar oavsett konsekvenser och märker inte det förens det är försent. Vad är då skillnaden mellan droger och spelande? Inte så stor skillnad alls tycker personligen jag, eftersom det till slut leder till samma problem.

Hur kommer det sig att staten inte gör något åt saken utan låter det bara förvärras?
Jag ser på det här som ett mycket allvarligt problem, som man ska sätta stopp för. Folk kanske kommer tänka det är upp till var och en och bestämma men då kommer jag svara droger borde vara lagligt?? Näe, precis så kan man inte ha det.
Någonting måste göras åt detta, för att det här kommer slå tillbaka på de som skapade det i slutändan. Men samtidigt så kommer det också skada en massa folk påvägen.

Hoppas ni har fått er en tankeställare!


                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0