Ras:ism!

                                              
Rasism finns överallt, i nästan varje land finns det en minoritet av den gruppen såkallade "Rasister". Det här är beviset på att det inte är någon skillnad på vissa människor och djur. Lejonen försöker alltid vara den härskande gruppen över andra precis som den "vite" människan anser sig som en härskare. Hur ska man kunna beskriva det på ett annat sätt än djuriskt. Varför heter vi människor, "joo för att skilja oss från djur", det måste ligga nått i det. Men vissa envisar tyvärr och vill inte vara en del av det.

Hur definierar man ordet Ras:ism, det är en Rasdiskriminering som "undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet". Det har även FN bekräftat.

Vad jag också lagt märke till är att en hel del bloggare uttrycker sig på ett rasistiskt sätt och det hoppas jag får ett stopp.
Jag hoppas människor inser vad rasism egentligen är, är det någon som vill diskutera det här ämnet ännu mer, så är ni välkomna!

//Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0