Arbetlösheten ökar och jobben minskar

Vart har alla jobben försvunnit?!
Nu när det egentligen ska finnas hur många jobb alternativ som helst så hittar man inte jobb längre. Jag hörde på nyheterna också att det kommer bara och bli svårare för ungdomar att skaffa jobb. Det har redan börjat märkas säger jag bara. Det värsta är att folk gnäller om att man ska jobba men det man inte lagt märke till är att det nu på senaste tiden finns väldigt ont om jobb. Så får man inte heller glömma lågkonjunkturen som finns, men om man bortser från det så har det bara blivit sämmre med jobb sen den borgliga regeringen tog styret. Visst fanns det jobb från början men konstigt nog så riskerar ca. 150 000 personer missta jobbet fram till år 2010. Vad detta tyder på är helt enkelt att jobb alternativen kommer sänkas drastiskt.

Vill ni läsa mer Klicka här.

Jag har själv sökt ett tio-tal olika jobb nu på den senaste tiden och det enda svar jag får är: vi hör av oss till dig.
Det var svaret efter varje CV jag skicka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0