Sudans president gripen för krigsbrott

Nu grips Sudans president för krigsbrott. Jag undrar hur många här som hört något om Sudans brott mot mänskligeheten? Helt plötsligt bestämmer man att presidenten ska gripas och åtalas.
Då blir min följdfråga kommer detta ske i alla länder eller är det här bara ett undantag? Det som världen har skådat på senaste tiden när det gäller staten Israel, har väckt en massa uppmärksamhet angående brott mot mänskligheten i Gaza.

Man har använt tusentals ton av sprängmedel på Gaza remsan och fosforbomber som klassas vara olagliga i sig. Är inte det tillräckligt för att Israels regering ska gripas och åtalas för krigsbrott?? Vem är det som bestämmer vart gränsen går och inte går? Eller faller inte Israel under samma lagar som alla andra gör?

Jag hoppas att den här händelsen är ett framsteg till rättvisan i världen och inte tvärtom!

Kommentarer
Postat av: Melissa

Bra sagt, tycker att alla ska falla under samma tak och ingen ska kunna komma undan oavsett vem det är!

2009-03-06 @ 15:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0