Vad är Egyptens roll?

Under kriget i Gaza så såg man en del chockerande saker, bland annat Egyptens agerande.
Hur skulle Egypten egentligen agera? Man tycker ibland att vissa saker verkar helt sanslösa, att lilla Gaza skulle klara av tusentals ton sprängmedel och en massa fosfor och annat utan att Egypten som är gränslandet lyfte på ett finger. Istället så stänger man gränsen för att hålla folket i Gaza instängda som djur. Djuren får till och med djurskydd. Vad skulle hända om man höll tusentals hundar fångade och sedan slaktade? Jag kan svara på det, det minsta som skulle hänt är att HELA VÄRLDEN skulle tvinga grannlandet att öppna sin gräns. Nej, men Palestinier dör varje dag så vi låter det passera förbi den här gången med!

                                                                                                  


Egyptens ursäkt var att Hamas kommer smuggla in vapen, för det så låter man inte folk andas.
På Egyptens gator fick man inte ens ha demonstrationer och det ska föreställa en demokrati? Andra källor säger att Egypten ville bli av med Hamas och det kan också stämma. Det finns många frågetecken runt Egypten, frågan är kommer man finna svar?

Kommentarer
Postat av: Jenny

hejsan!! Jag har tyvärr inte fått något svar på min fråga och jag undrar fortfarande över det så vet du eller får reda på något så är du jätte välkommen att kontakta mig igen!! Kan tyvärr inte hjälpa dej med det!! MVH jenny

2009-03-02 @ 21:10:46
URL: http://jennyochnijazi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0